Hz. Süleyman, Kanadı Kırık Kuş ve Sofi



Bir kuş, kanadını bir sofînin kırdığından şikâyet ile Hz. Süleyman'a gelir. Hz. Süleyman da o kuşun şikâyetçi olduğu sofîyi huzuruna getirtip sorar:

— Bak, bu kuş senden şikâyetçi. Niye kırdın kanadını?

Sofî kendini savunur:

— Sultanım, Allah bu mahlûkatı âdemoğlunun emrine musahhar kılmıştır. Ben bu kuşu avlamak istedim. Yine de o
na kaçması için fırsat verdim, fakat o bekledi. Adeta "gel beni tut, ne istiyorsan yap" dedi. Ben de bana teslim olacağını düşünerek üzerine atladım. Tam yakalayacakken kaçmaya çalıştı. O esnada da kanadını incittim.
 


Bunun üzerine Hz. Süleyman kuşa döner:

— Bak, bu adam da haklı. Sen niye kaçmadın? O sana sinsice yaklaşmamış. Neticede sen kendini savunabilirdin. Şimdi kolum kanadım kırıldı diye şikâyet ediyorsun.

Kuş itiraz eder:

— Efendim, a
vcı olsaydı o zaman hemen kaçardım. Ben onu sofî kıyafetinde gördüğüm için kaçmadım. Bundan bana zarar gelmez diye düşündüm.

Hz. Süleyman bu savunmayı beğenir ve kuşu haklı bulur. Kısasın yerine gelmesi için "sofînin kolunu kırın" diye emreder.

Kuş sofiye acır:

— Efendim, öyle yapmayın!

— Ne yapayım?

— Efendim, bunun kolunu kırarsanız, kolu iyileştikten sonra aynı şeyi yine yapabilir.

— Peki, ne yapalım?

— Siz bunu sofî kıyafetinden, libasından sıyırın! Sıyırın ki diğer kuşlar benim gibi aldanmasın!

 

Yorumlar